Jet Motoru



Jet motorunda hava, motorun önündeki kompresör denilen bir kısım tarafından emilir. Kompresörde, pervaneye benzeyen ve havayı geriye doğru iten, dönen kanatlı çarklar vardır. Her dönüşten sonra , dönen havanın geriye doğru çıkması için bir duraklama olur.

jet motoru

Kompresör, diğer uçaklardaki pervanelerin yaptığı gibi ileri doğru götürmez. Havayı, küçük hacimli bir yer olan yanma odasına basınçla gönderir. Kompresör olmaza , havada motorun iyi çalışmasına yetecek oksijen olmaz. Oksijen jet yakıtının yanması için gereklidir.

Yanma odasında memelerden belirli oranda yakıt püskürtülür. Parafinin özel bir türü olan jet yakıtı elektrikli bir sistemle ateşlenir. Yakıtın yanmasıyla, yanma odasındaki gazın sıcaklığı 1100 santigrat dereceye yükselir. Isınan gaz genleşir, yeniden kompresöre dönemez çünkü oradan gelen basınçlı hava buna engel olur. Sıcak gazın çıkabileceği tek yol, uçağın kuyruğuna doğru giden çılış borusudur. Gazın çıkış hızı belli bir değere ulaşınca motorun hareketi başlar.