Egzoz Sistemi



Otomobillerdeki içten yanmalı motorlar güçlerini içlerinde yanan benzin ile hava karışımından alırlar. Patlamalar sonunda oluşan sıcak gazlar, genleşerek pistonları çalıştırdıktan sonra egzoz isteminin borularıyla dışarı atılır.Zehirli olan bu gazların sıcaklığı 1700 derece, egzoz supabı açıldığı andaki basıncı ise 7 bar dolayındadır. Bu nedenle egzoz sisteminin başlıca görevlerinden biri gazları aracın içindekilere ve çevredekilere zarar vermeden dışarı atmaktır. Sistemin başka bir işlevi de gürültüyü zararsız bir düzeye indirmektir.


Egzoz sistemi motora bağlanan birçok borudan oluşan ve manifold adını alan bölümden başlar. Manifolda bağlanan bir çelik boru gazları, gürültüyü azaltan susturucuya iletir. Susturucunun öteki ucundan çıkan kısa boru otomobilin arkasında , yerden biraz yüksekte son bulur. Bazı araçlarda gürültüyü daha iyi soğurmak için manifoldun yakınına bir de genişleme odası ya da ön susturucu yerleştirilir.

Manifoldun silindir bloğuna, egzoz borusunun da manifolda bağlandığı yerlere, gaz ve gürültü sızmasını önleme amacıyla contalar konur. Sistemin geri kalan bölümleri, birbirine takılıp otomobilin altına bağlanır.