Masa Tenisi



Masa Tenisinin Tarihçesi

Nispeten genç bir spor olmasına (tenisten daha yeni ve basketboldan biraz daha eski) rağmen, masa tenisinin kaynağı hiç bir zaman kesin olarak bilinmemektedir. .Bu sporun salon tenisi adıyla bilinen en eski şekli 1880 li yıllarda Hindistan ve Güney Afrika'daki İngiliz ordu subayları tarafından oynanırdı. Puro kutularının kapaklarını raket, yuvarlatılmış şarap şişesi mantarlarını da top olarak kullanırlardı. File olarak da kitapları kullanıyorlardı.



1890 lı yıllarda İngiltere'de bu oyunun diğer versiyonları geliştirildi. Bunlar "whiff whaff" ve "gossima" gibi değişik isimlere sahiptiler ve Parker Brothers firması masaya kurulabilen portatif net, dışı file kaplı küçük bir top ve minyatür raketlerden oluşan salon tenisi kitleri satmaya başladı.

1900 yılında Amerika'yı ziyaret eden İngiliz James Gibb, dönerken yanında bazı içi boş selüloid toplardan getirdi ve arkadaşlarıyla salon tenisini bu topları kullanarak oynamaya başladı. Gibb, topun rakete ve masaya çarptığı zaman çıkardığı sesi temsil eden "ping pong" ismini kullanmaya başladı.

Fakat 1901 yılında İngiliz spor ekipmanları üreticisi olan John Jacques "Ping Pong" ismini kendi adına tescil ettirdi ve bu ismin Amerika haklarını Parker Brothers firmasına sattı. Onlar da yeni kitlerini bu isimle çıkardılar.

Bir başka İngiliz, E. C. Goode, 1902 yılında tahta raketinin yüzeyini pürüzlü lastikle kaplayarak topa falso vermeyi başardı. Aynı yıl İngiltere’de Ping Pong Federasyonu kuruldu fakat isim hakkının Parker Brothers firmasında olmasından ve dolayısıyla ekipmanların çok pahalıya çıkmasından dolayı 3 yıl sonra kapandı.

Buna rağmen diğer üreticilerin genel bir isim olan table tennis (masa tenisi) adı altında sattıkları ekipmanlarla bu spor İngiltere ve Avrupa'da sessizce yaygınlaştı. 1921 yılında İngiltere'de yeni bir masa tenisi federasyonu kuruldu. Peşinden de 1926 yılında İngiltere, İsveç, Macaristan, Hindistan, Danimarka, Almanya, Çekoslovakya, Avusturya ve Galler'in Berlin'de yaptıkları toplantıda Fédération Internationale de Tennis de Table (International Table Tennis Federation - Uluslararası Masa Tenisi Federasyonu) kuruldu.

İlk dünya şampiyonası 1927 yılında Londra'da yapıldı. Bu yıldan 2. dünya savaşına kadar tüm şampiyonalar Macaristan'ın egemenliği altında geçti. Bu zamanların en iyi oyuncuları bayanlarda yedi dünya şampiyonası kazanan Macar Maria Mednyanszky ve beş defa dünya şampiyonu olan yine Macar Viktor Barna'ydı. Çekoslovakya ve Romanyalı sporcular da bazı şampiyonaları kazandılar.

Amerika Ping Pong Federasyonu 1930 yılında kuruldu fakat sadece Parker Brothers firmasının ekipmanları kullanılabildiği için üye sayısı fazla olamadı. 1933 yılında iki rakip federasyon daha kuruldu. Bunlar U.S. Amatör Masa Tenisi Federasyonu ve Ulusal Masa Tenisi Federasyonuydu. Bu üç gurup 1935 yılında birleşerek U. S. Masa Tenisi Federasyonu adını aldı. 1994 yılında da adını U.S.A. Table Tennis olarak değiştirdi.

İkinci dünya savaşından sonra bir süre daha orta Avrupalı oyuncuların egemenlikleri sürdü. 1953 yılından itibaren Asyalı oyuncuların egemenliği başladı. Asyalı yıldız oyuncuların aniden ortaya çıkmalarının bir sebebi Japon Horoi Satoh'ın 1952 yılında ilk defa kullandığı süngerli lastiklerin kullanılmaya başlamasıdır. Bu yeni malzeme oyunu hızlandırdı ve oyuncuların topa daha fazla falso vermelerine imkan sağladı.

Asyalı oyuncular "Penholder tutuşu" adı verilen ve raket sapının başparmak ile işaret parmağı arasında tutulduğu bir tutuş şekli geliştirdiler. Bu tutuş şeklinde her tür vuruş için raketin aynı yüzünü kullanıyordu (artık bu tutuş ile raketin her iki yüzünü de kullanan oyuncular vardır). Bu tutuş bugün bir çok üst seviye uluslararası oyuncu tarafından kullanılmaktadır.

1988 yılında masa tenisi erkek ve bayanlarda tekler ve çiftler müsabakalarını içeren olimpik bir spor haline geldi.

Masa Tenisi Terimleri

Backhand Raketin dış tarafıyla yapılan vuruş.
Backspin Topun geriye doğru dönerek karşı tarafa gitmesi. Underspin de aynı anlamda kullanılmaktadır
Bat Raketin bir diğer adı.
Blade Raketin tahta kısmı.
Block Topspin vuruşlara karşı yapılan bir vuruş. Bu vuruş genelde masaya yakın olarak topun yükselmesi sırasında veya yükseldiği noktada yapılır. Blok yapan kişi raketinin açısını topu çarptıktan sonra karşı tarafa gönderecek şekilde ayarlar. Topun karşıya gidişi rakibin topa verdiği hız ve falsoyu kullanarak olur.
Chop Kesme Topun kuvvetli backspin (geriye doğru dönme hareketi) ile karşı tarafa gitmesi. Masaya yakın veya uzak konumdan yapılabilen bu vuruşta top rakibin raketine değdiği anda aşağıya (file dibine) doğru gitme eğilimi gösterir.
Chopper Oyun stili kesme olan oyuncu. Bu tür oyuncular gelen her topa kesme vuruşu yaparlar.
Closed Raketin topa vuran yüzünü masaya doğru eğik olarak ve masa ile dar açı yapacak şekilde tutmak.
Counter-Drive Sert bir vuruşa karşı yapılan sert vuruş. Bazı oyuncular bu vuruşun uzmanıdırlar.
Cross-court Köşeden çapraz köşeye yapılan vuruş.
Dead Hiç falsosu olmayan top. Ölü top olarak da bilinir.
Deep Filenin uzağına, masanın dışına yakın noktalara atılan toplara denir.
Drive Masaya yakın konumdan yapılan temel spinli veya spinsiz hızlı vuruş (şut). Counter, counterdrive veya smash olarak da adlandırılabilir.
Down the line Topun masaya paralel olarak karşıya gönderilmesi. Bir köşeden çapraz olmayan karşı köşeye yapılan vuruş.
Drop shot Topu karşı tarafta file dibine çok kısa olarak atmak. Bu vuruş top karşı tarafta bir defa zıpladıktan sonra masa dışına taşmıyorsa etkilidir.
Flat Falsosuz ve genelde hızlı giden top.
Flick veya flip Fileye yakın konumda raketi bilek veya üst kol hareketi hızlı bir şekilde çevirerek yapılan vuruş. Genelde kısa atılan toplarda hücumu başlatmak için kullanılır.
Footwork Ayak hareketleri. Vuruş için topa yaklaşma yöntemi.
Forehand Raketin iç tarafıyla yapılan vuruş.
Game Set Her set 11 sayıda biter (10-10 olması dışında).
Game Point Set sayısı.
Hitter Ana vuruş olarak şut atan oyuncu.
Inverted Dış yüzeyi düz olan (pütürlü olmayan) lastik.
Kill Sayı alma vuruşu. Rakibin karşılayamayacağı şekilde yapılan vuruş. Öldürücü vuruş olarak da bilinir.
Let Serviste topun fileye değmesi veya harici etkenden dolayı sayının yeniden oynanmasını gerektiren durum.
Lob Oyuncunun defans amaçlı olarak masadan uzak bir konumdan karşı tarafın yaptığı sert vuruşları geri göndermek için yaptığı müdafaa vuruşları. Kullanıcı topu çok yüksek olarak karşı tarafın masasının uzak kısımlarına değişik falsolar ekleyerek gönderir. Amaç rakibin topa tekrar vurmasını zorlaştırmak veya hata yapmasını sağlamaktır.
Loop Bu vuruş masa tenisinde en çok yapılan vuruşlardan bir tanesidir. Topun hızlı bir şekilde ileriye doğru dönerek gitmesidir. Rus Mazunov kardeşlerden birisinin bir yarışmada topu dakikada 9000 devir döndürerek spin yaptığı belirlenmiştir. Bu tip vuruşda top havada bir yay çizip masaya iner. Bu özelliği sayesinde sporcu topa çok hızlı vurup topun yay çizerek masaya düşmesini sağlayabilir. Top masaya çarptıktan sonra hızlanıp falsosuna göre yön değiştiriyor olabilir. Top karşı tarafın raketine çarparsa havaya doğru gitme eğilimi gösterir.Loop, kesme veya spine karşı masaya uzaktan, yakından veya masa seviyesinin altından yapılabilir.
Looper Ana vuruşu loop olan oyuncu.
Open Raketin topa vuran yüzünü yukarıya doğru eğik olarak ve masa ile geniş açı yapacak şekilde tutmak.
Paddle Raket
Penholder Bir raket tutuş şekli. En iyi forehand vuruş imkanı sağlar, fakat backhand vuruşlarını yapmak zordur. Genelde uzakdoğu ülkelerinde yaygın olarak benimsenmiştir.
Pips Lastiğin bir yüzeyini kaplayan tırtıl adı verilen çıkıntıları.
Pips Out Dış yüzeyi pütürlü olan lastik. Inverted (düz) lastiğin tersi.
Point Sayı.
Push Masa üzerinde yapılan kesme veya itme hareketi. Hücum yapma imkanı olmadığı zaman yapılan pasif bir vuruş.
Racket Raket
Rally Topun oyunda kaldığı süre. Topun gidip gelmesi.
Rating Oyuncunun klasman puanı. Oyuncunun katıldığı turnuvalarda aldığı sonuçlara göre devamlı değişir. Genelde 200-2800 arasında değişen bir değerdir.
Receive Servis karşılama.
Serve Servis atma.
Shakehands En yaygın raket tutma şekli. Backhand ve forehand vuruşlar için en dengeli tutuş şeklidir.
Sidespin Topun havada sola veya sağa doğru bir eğri çizerek gitmesini sağlayan vuruş. Bu vuruş genellikle topspin veya loop ile birlikte yapılır.
Smash Sayı alma vuruşu. Rakibin karşılayamayacağı şekilde yapılan vuruş. Öldürücü vuruş olarak da bilinir.
Spin Topun dönmesi.
Stroke Oyunda servis dahil yapılan herhangi bir vuruş.
Topspin Topun ileriye doğru dönerek gitmesi. Top havada bir yay çizerek masaya iner.
Twiddle twirl ile aynı.
Twirl Oyun sırasında rakibi hataya zorlamak için raketi çevirerek vuruş yapmak. Eskiden raketin iki tarafında da aynı renk lastik kullanılabiliyordu. Şimdi farklı renkler kulanıldığı için eskisi kadar etkili olmuyor. Bu özellik raketin iki yüzünde özellikleri çok farklı lastikler kullanıldığı zaman etkili olur.
Umpire veya referee Hakem. Oyunu yöneten ve sayıları sayan yetkili kişi.

Masa Tenisi Kuralları

Masa

Oyun alanı olarak tanımlanan masanın üst yüzeyi 2.74 m uzunluğunda, 1.525 m genişliğinde ve yerden yüksekliği 76 cm olan bir dikdörtgen şeklinde olacaktır.
Masa yüzeyinin yan kenarları oyun alanına dahil değildir.
Oyun alanının yüzeyi 30 cm yüksekten bırakılan nizami bir topu her yerinde 23 cm zıplatan herhangi bir malzemeden olabilir.
Oyun alanının yüzeyi her yerinde koyu renkli ve mat olmalıdır. Oyun alanının 1.525 m lik en ve 2.74 m lik boy kenarlarında 2 cm genişliğinde beyaz çizgi olmalıdır.
Oyun alanı dikey bir net tarafından enlemesine iki eşit parçaya bölünecektir. Bu net tek parça olarak oyun alanı genişliğini tamamen kaplayacaktır.
Çift maçları için oyun alanı diklemesine tam ortadan 3 mm genişliğinde beyaz bir çizgi ile iki eşit parçaya bölünecektir. Bu beyaz çizgi her iki oyun alanında sağ bölümün bir parçası olarak kabul edilecektir.

Net Düzeneği

Net düzeneği bir net, ayarları, masaya bağlama mekanizması ve destek direklerinden oluşacaktır.
Net her iki ucundan bir ip ile 15.25 cm yüksekliğindeki destek direklerine asılacaktır. Destek direklerinin dış limitleri yan çizginin 15.25 cm dışında olmalıdır.
Netin üst kısmı, tüm net boyunca, oyun yüzeyinden 15.25 cm yüksekte olacaktır.
Netin alt kenarları, tüm net boyunca, oyun alanına olabildiğince yakın olacaktır. Netin yan kenarları da destek direklerine olabildiğince yakın olacaktır.

Top

Top çapı 40 mm ve küre şeklinde olacaktır.
Topun ağırlığı 2.7 gm olacaktır.
Top sellüloid veya benzer plastik malzemeden mat beyaz veya portakal renkli olacaktır.

Raket

Raket herhangi bir şekilde, boyda veya ağırlıkta olabilir fakat topa temas eden yüzeyi düz ve esnemeyecek şekilde olacaktır.
Raket kalınlığının en az % 85 i tabii ağaçtan olacaktır. Tahta katmanlar arasına güçlendirmek amacıyla konabilecek olan fiber tabanlı karbon fiber, cam fiber veya sıkıştırılmış kağıt gibi malzemelerin kalınlığı 0.35 mm den veya raket kalınlığının %7.5 uğundan daha fazla olmayacaktır (hangisi daha küçükse).
Raketin topla temas eden yüzeyi yapışkan dahil kalınlığı 2 mm yi geçmeyen süngersiz tırtıl lastik ile, veya tırtılları içeride veya dışarıda olan ve yapışkan dahil toplam kalınlığı 4 mm yi geçmeyen sandviç lastikle kaplı olacaktır.
Süngersiz tırtıl lastik, tırtılları yüzeyini düzenli olarak kaplayan ve tırtıl yoğunluğu cm karede 10 ile 50 arasında olabilen tabii veya sentetik tek tabakadan oluşan bir lastiktir.
Sandviç lastik tek katlı gözenekli lastik ve bunun üzerinde tek katlı normal tırtıl lastikten oluşur. Tırtıl lastiğin kalınlığı 2 mm den fazla olamaz.
Raket tahtası sınırlarına kadar, dışına taşmamak kaydı ile, kaplama malzemesi ile kaplı olacaktır. Raket sapına yakın olan ve parmak konabilen kısımlar kaplı olmayabilir veya farklı malzeme ile kaplı olabilir.
Raket tahtası, raket tahtasının içindeki herhangi bir katman, kaplama malzemesinin herhangi bir katmanı veya zamk, raket alanı boyunca her yerde aynı ve eşit yükseklikte olacaktır.
Kaplama malzemesinin yüzeyi raketin bir tarafında koyu kırmızı diğer tarafında siyah ve mat renkli olacaktır. Raketin bir tarafında kaplama malzemesi kullanılmıyorsa, o yüzey de renk kuralına uyacaktır.
Eskime veya kaza sonucu oluşabilecek çok az renk ve yüzey düzensizliklerine, yüzeyin özelliklerini farkedilir şekilde değiştirmediği sürece izin verilebilir. Maç başında ve raket değiştirilmesi gerektiği durumlarda oyuncu raketini rakibine ve hakeme gösterecek ve incelemelerine izin verecektir.

Tanımlar

Ralli, topun oyunda kaldığı süredir.
Top, oyuncunun avucunda sabit dururken servis için havaya atılmadan önceki anda let veya sayıya karar verilinceye kadar oyundadır.
Let, sonucu sayı olmayan bir rallidir.
Sayı, sonucu sayılan bir rallidir.
Raket, eli raketi tutan eldir.
Serbest el, raketi tutmayan eldir.
Bir oyuncu topa elinde tuttuğu raket ile veya raket elinin bilekten aşağı kısmıyla dokunursa vuruş yapmış sayılır.
Rakip topa vurduktan sonra top karşı oyuncunun alanına değmeden veya top oyun alanının uç noktası dışına çıkmadan önce, karşı oyuncunun giydiği veya taşıdığı herhangi bir şey topa dokunursa, bu oyuncu topu engellemiş sayılır.
Servis atan, rallide topa ilk vuran oyuncudur.
Karşılayıcı, rallide topa ikinci olarak vuran oyuncudur.
Hakem, maçı kontrol eden görevlidir.
Yardımcı hakem, hakeme belirli konularda yardım eden görevlidir.
Bir oyuncunun giyimi ve taşıdığı şeyler ralliye başlarken top dışında üzerinde bulunan herşeyi kapsar.
Top net düzeneğinin masa dışındaki projeksiyonunun üstünden, altından veya dışından geçerse, netin üzerinden veya dışından geçmiş olarak kabul edilecektir.
Uç noktası, her iki yönde masanın uzantısı devam ediyor olarak kabul edilir.

İyi Bir Servis

Servis başlangıcında top, servis atacak olan oyuncunun serbest elinin açık olan avuç içinde, masa seviyesinin üzerinde ve uç noktasının gerisinde olacak şekilde, sabit olarak duracaktır.
Servis atacak oyuncu topa falso vermeden topu dik veya dike yakın şekilde avuç içinden yukarıya doğru en az 16 cm yükselecek ve düşecek şekilde atacaktır. Top yükselme ve düşme süresinde vuruş yapılıncaya kadar hiç bir şeye değmeyecektir.
Top düşerken servis atan oyuncu topa önce kendi sahasına, sonra da net düzeneğinin üzerinden geçip karşı sahaya değecek şekilde vuracaktır. Çiftlerde top sırasıyla atan ve karşılayan sahasının sağ yarı tarafına değecektir.
Top ve raket, topun servis için elde sabit duruşundan havaya atılıp raketle vuruluncaya kadar geçen süre boyunca oyun alanı seviyesinin üzerinde olacaktır.
Topa vurulduğu anda top servis atanın saha uç noktasından geride olacaktır fakat servis atanın kolu dışında, başı, bacağı veya vücudundan masaya en uzak olanından daha geride olmayacaktır. Hakemin veya yardımcı hakemin görebileceği ve uygunluğuna karar verebileceği şekilde servis atmak oyuncunun sorumluluğundadır.
Eğer hakemin bir servisin uygunluğu konusunda şüphesi varsa ve hem kendisi hem de yardımcı hakem uygunluğundan emin değillerse, servis atanı ilk seferde sayı kaybettirmeden uyarabilirler.
Maçta daha sonra aynı oyuncu geçerliliği şüpheli olan bir servisi aynı veya başka sebeple atarsa, şüphe durumundan oyuncu faydalandırılmayacak ve karşılayan oyuncuya sayı verilecektir.
İyi bir servisin gereklerini yerine getirmede açık bir ihlal söz konusu olduğunda ilk ve daha sonraki servislerde uyarı yapılmadan karşılayan oyuncuya sayı verilecektir.
Bir oyuncunun fiziksel sakatlıktan dolayı iyi servis şartlarını yerine getirememesi durumunda, hakem maçtan önce bilgilendirilirse bu kuralı o oyuncu için biraz esnetebilecektir.

İyi Bir Karşılama

Servisten veya rakip vuruşundan gelen topa vurulunca net düzeneğinin üzerinden veya dışından fileye değerek veya değmeden geçip rakip sahaya değmesidir.

Vuruş Sırası

Teklerde, önce servis atan geçerli bir servis atacak, karşılayan ise geçerli bir vuruş yapacaktır. Bundan sonra sırasıyla her iki oyuncu geçerli vuruşlar yapacaklardır.
Çiftlerde, önce servis atan geçerli bir servis atacaktır, sonra karşılayan geçerli bir vuruş yapacaktır. Servis atanın ortağı geçerli bir vuruş yapacak, sonra da servis karşılayanın ortağı geçerli bir vuruş yapacaktır. Bundan sonra oyuncular bu sırada geçerli vuruşlar yapacaklardır.

Let

Aşağıdaki durumlarda ralli let olur :

Servis sırasında geçerli bir servis fileye dokunursa veya servis karşılayan veya partneri tarafından engellenirse;
Karşılayan oyuncu veya oyuncular hazır değilken servis atılırsa ve onlar da servisi karşılamaya teşebbüs etmezlerse;
Oyuncuların kontrolü dışında harici bir rahatsızlık oluşmasından dolayı geçerli servis atamama veya karşılayamama durumunda;
Oyun hakem veya yardımcı hakem tarafından durdurulmuşsa;

Oyun aşağıdaki durumlarda durdurulabilir :

Servis atma, karşılama sıraları veya saha değişimi hatalarını düzeltmek için;
Uzun süren maçlarda hızlandırılmış sistemi devreye sokmak için;
Oyuncuyu uyarmak veya cezalandırmak için;
Oyun şartlarında ralliyi etkileyecek şekilde rahatsızlık oluştuğu zaman.

Sayı

Rallide bir let olmazsa oyunculardan birisi aşağıdaki şartlarda sayı alacaktır :

Rakibi geçerli bir servis atamazsa;
Rakibi geçerli karşılama yapamazsa;
Geçerli servis veya karşılama yapıldıktan sonra rakip vurmadan önce net düzeneği dışında başka bir şeye değerse;
Rakip vuruş yaptıktan sonra oyun alanına değmeden uç noktalarının dışına çıkarsa;
Rakip topu engellerse;
Rakip topa peş peşe iki defa vurursa;
Rakip topa 2.4.3, 2.4.4 veya 2.4.5 de belirtilen şartlara uymayan yüzeyi olan bir raket ile vurursa;
Rakip veya rakibin giydiği veya taşıdığı herhangi bir şey oyun alanını yerinden oynatırsa;
Rakip veya rakibin giydiği veya taşıdığı herhangi bir şey file düzeneğine dokunursa;
Rakibin serbest eli oyun alanına dokunursa;
Çiftlerde rakip ilk servis atan ve karşılayan ile başlayan sırayı bozacak şekilde vuruş yaparsa; Hızlandırılmış sistemin gerektirdiği durumlarda

Set

Seti her iki oyuncunun 10 sayı alması haricinde ilk olarak 11 sayı alan oyuncu kazanır. Her iki oyuncu 10 sayı alırsa seti, peş peşe 2 sayı alıp rakibinin 2 sayı önüne geçen oyuncu kazanır.

Maç

Maç herhangi bir tekil sayılı set üzerinden yapılır.
Maç sırasında oyun set aralarında oyuncuların alabileceği 2 dakikayı geçmeyecek ara dışında kesintiye uğramadan devam eder.

Servis, Karşılama ve Saha Tercihi

İlk servis atma, karşılama ve saha seçimi kura ile belirlenecek ve kazanan servis veya saha seçimini yapacaktır.
Bir oyuncu veya çift, servis atma, karşılama veya saha seçimi yaptığı zaman rakip oyuncu veya çift de diğer tercihe sahip olacaklardır.
Set sonuna kadar her 2 sayıdan sonra servis karşılayan oyuncu veya çift servis atan oyuncu veya çift olacaktır. Bunun istisnası her iki oyuncu veya çiftlerin 10 ar sayısı olması veya hızlandırılmış sistemin devrede olmasıdır. Bu durumda servis atma ve karşılama sırası aynı olmak şartıyla her oyuncu sıra ile 1 servis atacaktır.
Çiftler maçında servis atacak olan çift servise kiminle başlayacağını, karşılayan taraf ise ilk önce kimin karşılayacağını belirleyecektir. Sonraki setlerde ilk servis atacak olan oyuncu belirlendikten sonra, ilk karşılayan oyuncu, bir önceki sette bu oyuncuya servis atan oyuncu olacaktır.
Çiftlerde her servis değişiminde, son karşılayıcı servis atan oyuncu, son servis atan oyuncunun ortağı ise karşılayıcı olacaktır.
Servis atan oyuncu veya çift bir sonraki sette karşılayan oyuncu veya çift olacaktır. Çiftlerde olabilecek en son set oynanırken bir taraf 5 sayıya ulaştığında karşılayan taraftaki oyuncular karşılama sıralarını değiştirirler.
Sete oyun alanının bir tarafında başlayan oyuncu veya çift bir sonraki sete oyun alanının diğer tarafında başlar. Olabilecek en son sette bir taraf 5 sayıya ulaştığı zaman sahaları değiştirirler.

Yanlış Sırada Servis Atma, Karşılama veya Yanlış Saha

Bir oyuncu yanlış sırada servis atar veya karşılarsa, bunun farkına varıldığı anda hakem oyunu durdurur ve skor geçerli olmak kaydı ile servisi setin başında belirlenen sıraya göre doğru kişiye attırarak maçı devam ettirir. Çiftlerde ise hata belirlendiği anda setin başında belirlenen sıraya göre doğru kişiye servis attırarak maç devam ettirilir.
Eğer oyuncular yapmaları gerekirken oyun alanlarını değiştirmediler ise, hatanın farkına varıldığı anda hakem oyunu durduracak ve oyuncular saha değişimi yaptıktan sonra erişilmiş olan skor ile maç başında belirlenen doğru sıraya göre devam ettirecektir. Her şart altında hatanın belirlendiği ana kadar olan sayılar geçerli sayılacaktır.

Hızlandırılmış Sistem

Her iki oyuncunun 9 sayıya erişmesi dışında, eğer bir set 10 dakikada bitmezse veya bu süre dolmadan her iki oyuncunun veya çiftin istekleri doğrultusunda hızlandırılmış sistem devreye girecektir.
Süre limiti dolduğu zaman top oyunda ise, oyun hakem tarafından durdurulacak ve son servisi atan oyuncunun servisi ile tekrar başlatılacaktır.
Süre limiti dolduğu zaman eğer top oyunda değilse, bir önceki rallide servis karşılayan oyuncu servis atarak başlayacaktır.
Bundan sonra her oyuncu sırayla 1 servis atacak ve eğer karşılan oyuncu veya çift 13 defa topu geçerli olacak şekilde karşıya gönderebilirse sayı servis karşılayanın olacaktır.
Hızlandırılmış sistem devreye girdikten sonra veya bir set 10 dakikadan fazla sürerse maçın kalan tüm setleri hızlandırılmış sistemle oynanacaktır.